LinkedInYouTubeTwitter

Handige informatie

 

Informatie is het hart van elke vastgoedorganisatie en waarschijnlijk ook van jouw werk. Op 19 juni 2019 duiken we met elkaar in vraagstukken rond het informatiemanagement voor vastgoed- en facilitymanagers.

Doel

Doel is het informatiemanagement in de publieke sector naar een hoger plan te brengen. De focus ligt op de beschikbaarheid van data, de transparantie en de bruikbaarheid van informatie voor sturing en uitvoering, ofwel handige informatie voor je werk. 

 

Na de bijeenkomst heb je antwoord op eenvoudige vragen en een beeld van wat er op dit gebied speelt, te koop is of nog ontwikkeld moet worden. Je kunt ook je eigen vragen inbrengen. Dan gaan we samen op zoek naar antwoorden. Hoe mooi is dat?

Onderwerpen

Onderwerpen die in elk geval aan bod komen (waarover je info krijgt en mee kunt denken), gaan o.a. over:

 

Sturingsinformatie:

  • operationalisering sturingsinformatie rond duurzaamheid en cirulariteit (trekker netwerk onderhoud)
  • synergie tussen beleid en vastgoed met behulp van big en open data (Eindhoven)
  • sturingsinformatie op basis van 3D beelden van gebouwen en gebieden (Almere);

Systemen:

  • ervaring met het inkopen van een vastgoedregistratiesysteem (Den Haag - bbn adviseurs);
  • naar een dashboard voor lokaal vastgoed gekoppeld aan functies en energiegebruik (Kadaster)

Organisatie

  • vorm en inhoud van een nog op te zetten cursus informatiemanagement (Scobe) 

Standaardisatie

  • een handige categorie-indeling voor allerlei vastgoedregistraties en monitoring; hoe ziet die er uit (Veenendaal);
  • naar een uniform informatiemodel met mogelijkheden voor koppeling tussen vastgoedinformatiesystemen en big en open data (Arnhem); 
  • ervaring met BIM (DEMO Consultants)

Realisatie: slimme en duurzame gebouwen

  • wat is een begaanbare weg om gebouwen duurzamer te maken met behulp van slimme technologie (Honeywell)

 

Voor wie bedoeld

Tijdens de bijeenkomst ontmoet je en kan je in gesprek met:

  • Gemeenten, scholen, corporaties en zorgpartijen (vastgoed-, facility en informatiemanagers)
  • Consultants rond informatiemanagement
  • Leveranciers van data en informatiesystemen
  • Landelijke spelers rond informatievraagstukken

Opzet

Het programma bestaat uit 2 rondes met gesprekken en presentaties rond diverse tafeltjes, computers en flap-overs. Bij elk onderwerp is er iemand uit het werkveld die het onderwerp inleidt. Daarna is er ruimte voor (verdiepende) vragen, antwoorden, wensen en suggesties voor vervolg. 

Vervolg

Op basis van de inhoud en gesprekken kijken we welke onderwerpen een plekje verdienen in de nieuwe publicatie In Control 2019. Die gaan we in en na de zomer verwerken tot inhoudelijke en goed leesbare verhalen voor de jubileum-editie van In Control en de oplading van de jaarbijeenkomst. De overige informatie gebruiken we voor berichten en andere activiteiten. 

Programma

09.45 uur  Inloop
10.00 uur Opening door Ingrid de Moel
10.15 uur

1e ronde met 6 onderwerpen

11.00 uur koffiepauze
11.15 uur 2e ronde met 6 onderwerpen
12.00 uur Terugkoppeling en plannen
12.30 uur Afsluiting 

Datum, tijd, locatie

  • woensdag 19 juni 2019
  • 10.00 - 12.30 uur
  • Stadscafé de Observant, Stadhuisplein 7, Amersfoort

 

 

Ook meedoen?

Deze bijeenkomst is gratis voor partners van Bouwstenen en deelnemers aan het ontwikkelwerk In Control. Andere gemeenten, scholen, corporaties en zorgorganisaties kunnen deelnemen voor €50,- (ex. btw). Je kunt je hier aanmelden.

 

Nog geen partner en wil je actief meedoen met ons ontwikkelprogramma In Control 2019? Meld je dan aan of word direct partner van Bouwstenen. Samen beter vooruit!

 

Wil je een vraag inbrengen? Dat kan ook. Klik hier voor een vraag vanuit het werkveld en hier voor een vraag vanuit de aanbodzijde

 

 

Meer informatie

Datum
Aantal dagen
0.50
Open of besloten
Open
Organisatie
Bouwstenen